piątek, 21 listopada 2014

Makaron ze szpinakiem




Nie pałam wielką miłością do gotowania, a ostatnio jak się za coś wzięłam to nadawało się to tylko do kosza. Dlatego nie eksperymentuje w kuchni a swój zapał do nowości gaszę tym,że jak zacznę coś czego nie jestem pewna, będziemy na obiad czekać do wieczora. Dlatego powstają standardowe potrawy.
 Moje podejście do gotowania, jest takie: proste, szybkie i smaczne.
 Zawsze powtarzam ,że nie będę stała przy garach dluższego czasu, bo po pierwsze dziecię moje mi nie pozwoli, a po drugie nie lubie gotować i już....
Za to lubię jeść, a że tata Urwisa lubi stać przy garach, weekendowe gotowanie mam z głowy :)Przecież mówi się, że najlepszymi kucharzami są "chłopy". Mi to pasuje ;)Od samego początku naszego związku, to on wykazywał się w kuchni, więc po co to zmieniać ;)
 Jednak od dzisiaj na naszą/moją tygodniową listę menu  wpada nowe  smaczne danie, które zrobiłam przez przypadek i wyszło mi bardzo dobre :D
 Wracamy ze spaceru, zaglądam do lodówki i patrze jest szpinak, myśle hmm może bym tak znalazła jakiś szybki smaczny przepis? Szkoda żeby się zmarnował. No właśnie nie lubię marnować jedzenia,dlatego po ostatnich eksperymentach gdzie owe potrawy nadawały się tylko do kosza, odechciało mi się wymyślać. Znalazałam przepis w necie, spodobał mi się bardzo,bo akurat miałam wszystkie składniki. Zapraszam do wypróbowania i gwarantuje ,że będzie smakować :)


SKŁADNIKI:
  • 1 łyżka oliwy/ masła
  • 1/2 średniej cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • 300 gram mrożonego lub świeżego szpinaku
  • 1/2 słodkiej śmietany
  • pieczrki 5/6 szt świeżych lub 1 puszka
  • sól pieprz do smaku
  • makaron
Przygotowanie:
1.Zacznij od ugotowania szpinaku, ja użyłam świeżego 250g w paczce.
2.Posiekaj cubulke i czosnek
3.Podgrzej oliwe/ja użyłam masła i dodaj posiekane warzywa.
4.Podczas gdy cebula i czosnek smażą się na małym ogniu, obierz i pokrój pieczrki,ja dodałam pieczarki z puszki, posiekałam .Następnie dodaj je do patelni.
5.Smaż wszystko razem przez ok 5 minut, często mieszając
6.Odcedź ugotowany szpinak i dodaj do warzyw. Dobrze wymieszaj
7.Wlej śmietanę, wymieszaj i gotuj na średnim ogniu dodatkowe 5-10 minut
8.Ugotuj makaron
9.Wymieszaj sos z makaronem i gotowe!

SMACZNEGO!

P.S. U nas tak smakowało,że każdy zjadł dokładkę, :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz